Lassan itt a november és egyre közelebb kerülünk a hűvös időhöz. A csúszós utak és hosszútávon kialakuló ködfoltok gyakorisága miatt különös figyelmet kell fordítanunk a biztonságos közlekedésre, és a baleset megelőzés fontosságára.
Mostani bejegyzésünkben összegyűjtöttünk nektek pár videót, melyek feladata, hogy felhívja a figyelmet a vezetők közötti kölcsönös tisztelet és odafigyelés fontosságára, mert ez a két dolog elengedhetetlen a hidegbe forduló évszakokban.
Íme egy reklám, amiben a motoros nem több, mint egy közlekedő, még ha sérülékenyebb is, mint az átlag. „Tartsd szemmel a motorost”- hirdeti a kisfilm üzenetét frappáns, tömör módon, mindössze fél percben. Ezen felül külön felhívja a figyelmet arra, hogy a motorosnak és az autósnak egyaránt tiszteletet kell mutatnia a másik irányába, hiszen mindketten átlagemberek, jogosítvánnyal a kezükben, csak épp eltérő kerékszámon haladnak az utakon.
A „Look twice - save a life” mozgalom Amerikából indult, de népszerűsége újabb és újabb kontinensekre ível át. A mozgalom tagjainak csupán annyit kell tenniük, hogy feltöltik videójukat valamelyik videó megosztó portálra, és megjelölik a fent említett szlogent ( Nézz körbe kétszer, ments egy életet!). A mozgalom lényege, hogy kevesebb karambol legyen az utakon, a már megtörtént és nyilvánosan bemutatott balesetekből levont tanulság következtében.
Válogatásunkból nem maradhat ki az igazi retró sem. A „Think once, think twice, think bike!” kampány a ’60-as évek végén indult Amerikában. Elsődleges célja volt az autósok és motorosok közti ellentétek feloldása, az eltérő járművek és azok vezetésének, közlekedésének megismertetése a két oldallal, valamint ezek helytelen használatának következményeire való felhívás.
A kisfilm ugyan az 1970-es években készült, de üzenete ugyanolyan világos és fontos a mai napokban is: az utakon közlekedőknek egyformán kell figyelmet fordítaniuk egymásra, legyenek kettő vagy négykeréken.
Reméljük, hogy a válogatásunk segítségével ti is kicsit másképp tekintetek majd a „kollégákra”.
Linkek: Youtube.com