Lophatatlan motor sajnos még nem létezik. Azonban van pár trükk és praktika, amivel megnehezíthetjük azok dolgát, akik a mi motorunkra vetetettek szemet.
Mikor külföldre utazunk olyan túrákra, ahol még sosem jártunk, sokakban felmerül a kérdés, vajon lesz e a panzióban, motelben garázs? Vajon ott hagyhatom e a járművet a hely előtt, vajon reggel mikor a kávémat szürcsöltetve kinézek az étterem ablakán, ott lesz e a motorom? Ezeket a kérdéseket ismételgetve lehetnek aztán a kellemes pihenésből, ágyban forgolódó éjszakák. Azonban íme pár tipp, hogy kellemesebben teljen az út és nyugodtabban hajthassuk álomra a fejünket.
Mindig szem előtt
A lehetőségekhez mérten próbáljuk meg motorunkat mindig szem előtt tartani. Akár egy gyors ebéd erejéig, akár egész éjszakára hagyjuk kültéren járgányunkat, lehetőségekhez mérten mindig legyen egy pillantásnyi távolságban.
Esetleg, ha megoldható a hely portását, az éjjeli őrt kérjük meg, hogy néha pillantson rá a járgányokra. Természetesen tőlük sem várható el, hogy az egész éjszakát a motorok mellett töltsék, de sosem lehet tudni, hogy éppen milyen tényező fog hozzájárulni ahhoz, hogy megvédjük kedvenceinket.
Motorospanzió garázzsal
A legegyszerűbb és egyben szinte már-már a legbiztonságosabb, ha olyan panziót, motelt választunk, ahol mélygarázs is van. Így aztán ha oda tesszük a kétkerekűt és még pluszban a lakatot is ráhelyezzük, nyugodtan alhatunk, hiszen a legtöbb ilyen hely erős visszatartó erő a tolvajok számára.
A tolvajnak ilyenkor nem csak a garázs zárt és jó esetben riasztóval ellátott kapuján kell átverekednie magát, de ezeken a helyeken általában 0-24-es kamerarendszer is működik, ami elég nagy visszatartó erő az elkövetőknél.
Egyetlen hátránya ezeknek a garázsos moteleknek, hogy jóval magasabb napi díjakat kérnek el a kétkerekűek őrzéséért, cserébe azonban nyugodtan pihenhetünk éjszaka. Valamit, valamiért, szerintünk a nyugalmunk megéri ezt a befektetést.
Fizikai védelem
Bár a tárcsazár, lánc és a lakat közel sem pehelysúlyú, megéri magunkkal vinnünk az utakra. Ez az elsődleges védelem, mellyel kültéren is megóvhatjuk motorunkat. Érdemes kiszemelni a panziónk közelében egy olyan tárgyat, mely mozdíthatatlannak tűnik és ahhoz rögzíteni a gépet.
Mivel ilyenkor a kétkerekű a szabadban van, sajnos ez lesz a legelső hely, ahol nagy valószínűséggel a tolvajok kiszemelik maguknak. Bár az előbb felsorolt fizikai védelmek sajnos nem kiiktathatatlanok, együttesen nagyobb védelmet jelentenek. Ezek eltávolításához több energia és nagy erőfeszítések kellenek, ilyenkor pedig az elkövetők inkább megfutamodnak, sem minthogy kockáztassák a lebukást.
Riasztók és nyomkövetők
Akár belföldön, akár külföldön járunk a GSM- és GPS- alapú riasztók jó barátaink lehetnek. A nyomkövetők már havi pár ezer forintért beüzemelhetőek és azonnal riasztanak ha a kétkerekűt emelik, tolják vagy megpróbálják beindítani. Kérdés persze ilyenkor, hogy ha riaszt, mi a következő lépés. Természetesen semmi esetre sem az, hogy egymagunk szembeszálljunk egy tolvaj bandával.
Minden előbb felsorolt módszer leginkább a tolvajok dolgának megnehezítését szolgálja. A védelem valódi célja a megzavarás, hiszen sokszor ez éppen elegendő ahhoz, hogy a bűnöző megfutamodjon. Próbáljunk megtenni minden tőlünk telhetőt, hogy motorunkat a legnagyobb biztonságban tudjuk és a túra kellemes pihenés legyen mindannyiunk számára. Ne csak saját, hanem egymás járművére is figyeljünk. Ha tehetjük őrzött parkolóba parkoljunk, ha pedig nincs erre lehetőségünk, akkor motorunk mindig legyen szem előtt és a lehető legtöbb fizikai védelemmel lássuk el, hogy a bűnözőknek minél nehezebb dolga legyen.