A Motoros Family-ről

Közösség

Friss topikok

  • Kocsó: Egy oktatótól hallottam azt a tippet, hogy sötétben rendszeres időközönként érdemes rövidet dudáln... (2015.01.20. 09:53) Éjszakai motorozás
  • cartshee: Mióta "megnyitották" előttünk a buszsávokat, azóta csodálatos a városban robogni.. vannak sűrűbb s... (2014.07.14. 14:18) Miért is jó robogózni?
  • Kelly és a szexi dög: és ez az autóvezetésre is igaz... (2014.05.19. 13:40) Vezetés? Technika?
  • torró: Hát igen. Nincs biztosíték arra, ha motorra ülsz bármi történhet. De ez igaz mindenre.Furcsa dolgo... (2014.05.18. 17:08) Miből van a baj?
  • DRacsi: 27 éve nyomom a városban, de amikor hátrafordultam mindig ráfutás lett belőle...... soha NE fordul... (2014.05.08. 14:41) Jó tanácsok városi közlekedéshez - motorosoknak

Élet a Motoros Family előtt

2014.03.30. 16:48 Motoros Family

Itt vagyunk április küszöbén, egyre jobb az idő, egyre több időt töltünk a természetben, és egyre gyakrabban motorozunk. De vajon mennyit tudunk arról, honnan is datálódik a motorozás története?

Kis motortörténeti kalauzunk elsőt részét olvashatjátok.

 

Az első motorkerékpár megalkotása a XIX. század második felére tehető. Nem egyértelmű azonban, hogy melyik dátumot tekintjük a legelső járgány megszületésének. 

A legtöbb cikk az 1885-ös esztendőt említi, amikor a német Gottlieb Daimler (aki egyébként a négyütemű motort feltaláló Nicolaus Ottonak volt az asszisztense) megtervezte és megépítette az első olyan járművet a világon, amelyet belsőégésű motor hajtott. 

 

bejegyzes8_daimler.jpeg

 

Általában ugyan Daimlert említik a motorkerékpár feltalálójának, valójában azonban a kétkerekű, motormeghajtású járművek ötlete nem az ő fejéből pattant ki. Sylvester Roper már 1869-ben megalkotta a motorkerékpár egy kezdetleges formáját, de ennél még két évvel korábban, 1867-ben feltaláltak Franciaországban egy olyan kerékpárt, amely a motorbiciklik előfutárának tekinthető. Mivel e két utóbbi járgány gőzzel hajtott jármű volt, abban kiegyezhetünk, hogy a mai, benzinnel működő motorok atyja valóban Daimler.

A fent említett korai találmányok tulajdonképpen abból álltak, hogy kerékpárokat próbáltak alkalmassá tenni a belsőégésű motorok fogadására. Az első kereskedelmi forgalomba kerülő, tömegesen gyártott motorkerékpár az 1894-ben bemutatott Hildebrand & Wolfmüller volt. Tulajdonképpen az 1900-ig terjedő időszakot a motorok „feltalálási” időszakának tekinthetjük, és a „valódi” izgalmak csak ezután következtek. 

 

bejegyzes8_h_w.jpg

 

A kalauz következő részében már a XX. századdal foglalkozunk.

 

Források:

http://inventors.about.com/od/mstartinventions/a/motorcycle.htm

http://voices.yahoo.com/inventions-series-3-invented-motorcycle-12197027.html

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://motorosfamily.blog.hu/api/trackback/id/tr365883382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása