A Motoros Family-ről

Közösség

Friss topikok

  • Kocsó: Egy oktatótól hallottam azt a tippet, hogy sötétben rendszeres időközönként érdemes rövidet dudáln... (2015.01.20. 09:53) Éjszakai motorozás
  • cartshee: Mióta "megnyitották" előttünk a buszsávokat, azóta csodálatos a városban robogni.. vannak sűrűbb s... (2014.07.14. 14:18) Miért is jó robogózni?
  • Kelly és a szexi dög: és ez az autóvezetésre is igaz... (2014.05.19. 13:40) Vezetés? Technika?
  • torró: Hát igen. Nincs biztosíték arra, ha motorra ülsz bármi történhet. De ez igaz mindenre.Furcsa dolgo... (2014.05.18. 17:08) Miből van a baj?
  • DRacsi: 27 éve nyomom a városban, de amikor hátrafordultam mindig ráfutás lett belőle...... soha NE fordul... (2014.05.08. 14:41) Jó tanácsok városi közlekedéshez - motorosoknak

Tudtad-e…? Érdekes tények a motorozás világából

2015.02.13. 11:57 Motoros Family

Összegyűjtünk nektek pár meglepő vagy éppen meghökkentő érdekességet a motorkerékpárok történetéből, amiről lehet, hogy Ti sem hallottatok még.

Tudtad-e például, hogy...?

- A motorkerékpárok őse Németországban született meg. A kalsruhe-i műegyetemen található egy 1785-ből származó háromkerekű jármű, amely – bár használhatatlan volt -, a világ első motorkerékpárjának számít. Az első „igazi” motorkerékpár pedig Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach nevéhez fűződik, 1885-ben, ugyancsak Németországban építették meg. A „Reitwagen” névre keresztelt masina volt az első belső égésű motorral hajtott jármű a világon.

- Az első motorverseny nem sokkal ez után meg is történt: 1897-ben. A táv egy mérföld volt, a nyertes, Charles Jarrot 2 perc 8 másodperc alatt tette ezt meg Fournier motorkerékpárján.

- Az első sebességrekorder Glenn Curtis volt. Saját fejlesztésű motorkerékpárjával 1903-ban elérte a 103 km/órás sebességet. 4 évvel később újabb rekordot állított fel 219,31 km/órás sebességével, melyet csak 23 évvel később tudtak megdönteni. A jelenlegi világrekordot Rocky Robinson tartja 580,833 km/órával, amelyet 2008 szeptember 26-án ért el.

it499z.jpg
- A két világháború között jelentős fejlődésen mentek keresztül a motorkerékpárok az elérhető sebesség tekintetében. A 996 köbcentis, 45 fokos hengerszögű, 25 lóerős Cyclone V-Twin akkoriban kilenc éven át őrizte a leggyorsabb közúti motor címét. Végsebessége 145 km/óra volt, amely felépítésére nézve ma már egyenesen hajmeresztőnek tűnik.

t9zjth.jpg

 

- 1917 és 1923 között a Harley-Davidson mopedeket gyártott.

- Arábiai Lawrence egy szerencsétlen motorbaleset következtében vesztette életét Dorsetben. A helyet egy kis emlékmű jelzi az út szélén. Egyébként az ő halála után került előtérbe a bukósisak-viselés fontosságának kérdése.

- A nagy szökés című filmben nem Steve McQueen csinálta a híres 65 láb hosszú ugrást, hanem egy Bud Ekis nevű stuntos, aki egyben amerikai Triumph kereskedő is volt.

- Mikor Valentino Rossi 5 éves volt, az apja (aki maga is motorversenyző volt) épített neki egy gokartot, hogy – a kisfiú biztonsága érdekében - elvonja figyelmét a motorozásról.

- A világ legnagyobb motorozható kétkerekűje (2005-ben Guinness világrekord volt) Gregory Dunham nevéhez fűződik. A szerkezet 3429 m magas és 6187 méter hosszú, tömege 2948 kg. A vázába egy 8,2 literes V8-as blokk került, a végsebessége pedig 104 km/óra. Dunham 3 év alatt építette meg alkotását, ami 300 000 dollárjába került. Technikailag azonban inkább vezetni kell, mint motorozni vele, ugyanis a tanknak kinéző elemek funkciója mindössze az, hogy eltakarják a vezetőfülkét.

9jgti8jgigr.jpg

- A világ legkisebb üzemképes motorját egy svéd motorépítő, Tom Wilberg készítette. A Small Toe fantázianevű miniatűr szerkezet alig egy gyufásskatulya méretű - első kereke 16 mm, a hátsó 22 mm átmérőjű. A tengelytávja 80 mm és az ülésmagasság mindössze 65 mm. A jármű 1,1 kg-ot nyom, és 0,3 lóerős motorja 2 km/órára képes felgyorsítani. De ami még ennél is meglepőbb, hogy építője képes volt rajta több mint 10 métert megtenni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://motorosfamily.blog.hu/api/trackback/id/tr237171151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása