Bár napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk a biztonságos közlekedésre, rengeteg motorost látni nap mint nap az utakon, akik az elővigyázatosság helyett a vagány megjelenést választja. Összeszedtünk pár tiltólistás motorfelszerelést, ami bár hivatalosan nem tiltanak a magyar törvények, mi mégis inkább óva intünk tőle mindenkit.
Nyitott bukósisak
A nyitott bukók melletti érvek szinte mind arról szólnak, hogy a viselője mennyire szereti az arcán érezni a szellő kellemes simogatását. Ám ha a szelet ilyen formában érzi a viseló az arcán, ugyan ilyen kellemesnek tartja majd a nagyobb rovarokat, felverődő kavicsokat is? Arról pedig már ne is beszéljünk, hogy egy esés esetén a nyitott bukók védelme töredéke a zárt bukókéhoz. Bár árban és megjelenésben tagadhatatlanul élenjáróak, mi inkább a biztonságra szavazunk.
A színes az új fekete
Tudjuk, hogy a fekete vagány és elég jól kombinálható ruhadarab, ha már a megjelenésnél tartunk, de igyekezzünk minden esetben színes, jól látható ruhát választani ezzel is felhívni a közlekedésben részt vevők figyelmét önmagunkra. Igyekezz úgy 9sszeválogatni motoros szettedet, hogy az rossz látási körülmények között, esős időben és éjszaka is jól látható legyél a motoron, illetve arról leszállva is.
Zárt lábbeli
Bár nem szabályozzák, az a legkevesebb, hogy protektoros cipőt, bakancsot vagy csizmát keresel magadnak, olyan kialakítással, hogy a hajlított térd miatt esetleg felcsúszó nadrág is mindvégig takarja a szárát. Sokáig a motoros vizsgán is előírás volt az olyan cipők viselése amikből nem látszik ki a boka, lábszár. Ez már csak azért is hasznos, mert elkerülhetjük vele az egyéb megfázásokat, beázást és sok védelmi funkciókat is kiküszöbölhetünk vele.
Strand szerkó
Szerencsére egyre kevesebb motoroson látni, a robogósok pedig csak az első esésig vagánykodnak strandra igyekvő amerikai szörfös tini outfitben. A nyári meleg nagyon sok veszélyt jelent már önmagában is, az egyik legnagyobb számban előforduló jelenség pedig, hogy a vezetők a forróság hatására sokkal ingerültebbek, bágyadtabbak és figyelmetlenebbek lesznek, ne emeljük a tétet még pluszban azzal is, hogy rövid gatyában és standpapucsban motorozgatunk mellettük. Ha már nagyon nem bírjátok a hőséget, egy protektor akkor is kötelező. Szerintünk.
Egy számmal nagyobb, maradhat?
Röviden: nem! A motoros ruházat, a biztonsági felszerelések, bukó, protektor stb. lényege pontosan az, hogy eséskor óriási erők hatnak rá, ami csak akkor tud funkciójában megfelelően működni, ha a testrész, aminek védelmére vásároltuk, tökéletesen passzol az eszközbe. Fontos körültekintően megválasztani a megfelelő méretű biztonsági felszereléseket, hiszen ha rosszat választunk, vagy rosszul használjuk őket, pl. bukósisak rossz méretcsatolása, pont az ellenkező hatást fogjuk elérni velük egy eséskor. Természetesen ez ugyanúgy vonatkozik a mögöttünk ülő utasunkra is.
Összefoglalva tehát csak javasolni tudjuk, hogy a biztonságos közlekedés elengedhetetlen elemei kellene, hogy legyenek a fent felsorolt dolgok. Ha pedig a törvény hivatalosan meg is engedi ezek használatát, legyünk körültekintőek és saját védelmünk érdekben használjuk az okos megoldásokat.
képek: pinterest.com