A Motoros Family-ről

Közösség

Friss topikok

  • Kocsó: Egy oktatótól hallottam azt a tippet, hogy sötétben rendszeres időközönként érdemes rövidet dudáln... (2015.01.20. 09:53) Éjszakai motorozás
  • cartshee: Mióta "megnyitották" előttünk a buszsávokat, azóta csodálatos a városban robogni.. vannak sűrűbb s... (2014.07.14. 14:18) Miért is jó robogózni?
  • Kelly és a szexi dög: és ez az autóvezetésre is igaz... (2014.05.19. 13:40) Vezetés? Technika?
  • torró: Hát igen. Nincs biztosíték arra, ha motorra ülsz bármi történhet. De ez igaz mindenre.Furcsa dolgo... (2014.05.18. 17:08) Miből van a baj?
  • DRacsi: 27 éve nyomom a városban, de amikor hátrafordultam mindig ráfutás lett belőle...... soha NE fordul... (2014.05.08. 14:41) Jó tanácsok városi közlekedéshez - motorosoknak

Miből van a baj?

2014.05.13. 09:59 Motoros Family

A motorozás alapvetően veszélyes üzem, ezt mindannyian tudjuk, akik ezt az életformát űzzük… No persze semmi szükség arra, hogy folyamatosan arra gondolj, „mi lesz, ha…”, sőt, nem is szabad ilyeneken morfondírozni, hiszen akkor pont az az élvezet vész  el, ami miatt az egészet csinálod.

Van viszont pár dolog, amit érdemes helyre tenni fejben, ha úgy tetszik, elraktározni a tudatalattiban a fontosságukat, hogy Te magad lehess az, aki a lehető legminimálisabbra csökkented a baleseti kockázatot. Hiszen alapvetően nem attól lesz veszélyes a motorozás, hogy csak két kerék van alattunk, hogy nem véd a kasztni, nincs ott a légzsák… 

Motorcycle-Riding-Photo.jpg

 

A legveszélyesebb elem maga az emberi tényező – igen, rosszul hangzik, de ha ezt elismered, az már félsiker. Hiszen miből lehet a baj? A rajtunk kívül álló körülményeket most nem ide sorolva…

- Ha nem ismered a saját képességeidet, és túlvállalod magad – legyen szó arról, hogy milyen teljesítményű motort választasz, milyen sebességgel közlekedsz, és még sorolhatnánk. Ugyanígy a türelmetlenség, a túlzott vakmerőség, az „én vagyok az utak királya” effektus sem vezet semmi jóra. Viszont a „ló másik oldala”, a túlzott aggódás, félelem sem, mert az pedig leblokkol, és lehet, hogy még azt is rosszul csinálod, amit amúgy elméletben tökéletesen tudsz.

- Ha technikailag nem vagy a „topon”, tehát - akár alapvető - motorkezelési hiányosságokról is beszélhetünk. Érdemes ezt tréningeken fejleszteni, főleg, hogy egészen egyszerűen bizonytalanság-érzetet kelt, és akár egy teljesen hétköznapi szituáció is kész rémálom lehet – gondolj például a szűk helyeken való megfordulásra.  

- Ha kialvatlanul, idegesen, betegen, vagy gyógyszerektől eltompultan vezetsz – hogy az egyéb „befolyásolt állapotokat” ne is említsük. Legyen benned annyi felelősség, hogy reálisan felméred a saját állapotodat, és ha szükséges, inkább hívsz egy taxit vagy mész tömegközlekedéssel.

- Ha nem foglalkozol megfelelően a motorod műszaki állapotával. Egy tropára ment gumi, egy technikai hiba könnyen „hozzásegít” a balesetveszélyes helyzet kialakulásához. Ne sajnáljuk az időt, pénzt rendesen karbantartani a gépet.

- És végül, de nem utolsó sorban, amiről már korábban is írtunk: ha nem jól méred fel a közlekedési helyzeteket: belemész egy kockázatos előzésbe, nem adod meg az elsőbbséget, figyelmen kívül hagyod a veszélyforrásokat. És persze mindez fordítva, tehát ha a többi közlekedő teszi ugyanezt.

Ez utóbbi az, ami ellen Te nem tehetsz semmit, a saját részedet viszont magad alakítod – elsősorban magadért! 

 

arc_curve.jpg

 

A képek forrása:

http://presto-resto.com/wp-content/uploads/2014/02/Motorcycle-Riding-Photo.jpg

http://www.vikingbags.com/blog/wp-content/uploads/2013/01/arc_curve.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://motorosfamily.blog.hu/api/trackback/id/tr776159181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gour (törölt) 2014.05.18. 17:08:16

Bakke, ezek nagyon nagyon hasznos tanácsok. Ha nem írják meg akkor nem is tudom hogyan ülök fel a motoromra.

torró 2014.05.18. 17:08:17

Hát igen. Nincs biztosíték arra, ha motorra ülsz bármi történhet. De ez igaz mindenre.Furcsa dolgok ezek.Amikor a kertjében gyanútlanul kapáló asszonyra ráesik egy a kanyarból berepülő autó. Most temettek el egy ismerősömet, aki 40 évesen motorbalesetet szenvedett. Sajnos Ő mérte fel rosszul a közeledő autót. De említhetném a saját balesetemet amikor az autós mérte fel rosszul az én sebességemet.Én életben maradtam, igaz több hónapig feküdtem a balesetin, de rendbe jöttem. Csak nézzük meg a napi baleseti híreket.Egyre több a nem odafigyelő közlekedő ember. Mert rohanunk.És nem tartjuk tiszteletben a szabályokat.Mind, mind emberi mulasztás.Műszaki hiba szinte jelentéktelen. Türelmetlenek vagyunk, és agresszívek.