A Motoros Family-ről

Közösség

Friss topikok

  • Kocsó: Egy oktatótól hallottam azt a tippet, hogy sötétben rendszeres időközönként érdemes rövidet dudáln... (2015.01.20. 09:53) Éjszakai motorozás
  • cartshee: Mióta "megnyitották" előttünk a buszsávokat, azóta csodálatos a városban robogni.. vannak sűrűbb s... (2014.07.14. 14:18) Miért is jó robogózni?
  • Kelly és a szexi dög: és ez az autóvezetésre is igaz... (2014.05.19. 13:40) Vezetés? Technika?
  • torró: Hát igen. Nincs biztosíték arra, ha motorra ülsz bármi történhet. De ez igaz mindenre.Furcsa dolgo... (2014.05.18. 17:08) Miből van a baj?
  • DRacsi: 27 éve nyomom a városban, de amikor hátrafordultam mindig ráfutás lett belőle...... soha NE fordul... (2014.05.08. 14:41) Jó tanácsok városi közlekedéshez - motorosoknak

Jó tanácsok városi közlekedéshez - motorosoknak

2014.05.05. 09:27 Motoros Family

Előző bejegyzésünkben arról volt szó, hogy az autósok mit tehetnek értünk és a biztonságos közlekedés érdekében, de mit tehetünk mi magunk? Legalább néhány alapvető szabály betartásával máris nagyon sok mindent.

A nagyvárosi dzsungel fokozottan veszélyes terep, hiszen gyakorlatilag a közlekedés összes résztvevője (gyalogosok, biciklisek, autósok, motorosok, rolleresek) jelen van, sokszoros szorzóval, és rájuk mind-mind oda kell(ene) figyelni, ezt tartsuk szem előtt.

 

08ApriliaSportCity_action.jpg

 

Mikor sávot készülünk váltani, jó előre jelezzük azt, és nézzünk a visszapillantóba sokszor, akár félig hátra is fordulhatunk ellenőrizni, nincs-e valaki a holttérben. Igaz ez a tőlünk jobbra eső sávra is, mert bár ott nem szabadna, hogy bárki megelőzzön minket, a való életben mégis sokszor előfordul.

Ha az álló sorok között csorgunk előre, ezt mérsékelt tempóval, extra figyelemmel tegyük, hiszen bármikor előfordulhat, hogy valaki „átdugja az orrát”, vagy kinyitja az ajtót… Nézzünk jó messzire előre, ha csak az előttünk/mellettünk lévőt figyeljük, úgy nem tudunk olvasni a forgalomból. Ha azt látjuk, hogy zöldre vált a lámpa, készüljünk fel rá, hogy megindulnak az autók, ekkor figyelmesen soroljunk be. És végül ugyanúgy, ahogy mi is megyünk előre, fel kell készülni arra, hogy más motoros is ugyanezt teszi, tehát mikor a sorok közé megyünk, győződjünk meg róla, hogy nincs-e már ott valaki.

A buszsáv használatának lehetősége ugyebár fennáll számunkra, a gyakorlat azonban azt mutatja, hogy az autósok többsége nincs felkészülve az ott közlekedő motorosokra (sokan csak a nagy kék valamiket figyelik, ha az nincs, akkor biztosan szabad a pálya alapon). Ezért ha ezt a lehetőséget választjuk, mindig fokozott elővigyázatossággal közlekedjünk ott, felkészülve a jobbra kanyarodáshoz átsoroló járművekre, vagy a szemből, ugyancsak a (buszsávon átívelő) kanyarodósávból érkezőkre.

 

busz.jpg

 

Ugyancsak „veszélyes övezet” az a kanyar, ahol a zebrán átkelő gyalogosok egyszerre kapnak zöldet a járművekkel – itt kifejezetten készüljünk rá, hogy bármikor állóra fékezhet az előttünk haladó.

Valamint van itt még egy veszélyforrás, amire érdemes figyelni: ezek az olajfoltok és egyéb szennyeződések. A buszok hagynak maguk után jócskán „mocskot”, általában a sáv kellős közepén, érdemes lehet tehát inkább a sáv jobb oldalára húzódva közlekedni. Na és persze fordítsunk figyelmet a nyomvájúkra is, mert ha például robogózol, egy mélyebb kráter rendesen meg tudja vezetni a kis kerekeket (meg a nagyokat is), aminek csúnya vége lehet.

Ha nap mint nap ugyanazon az útvonalon járunk, egy idő után már a rutin vezeti alattunk a vasat, ami nem feltétlenül szerencsés. Biztosan ismered ezt: mikor úgy érzed, bekötött szemmel is eljutnál A-ból B-be. Ha úgy érezzük, nagyon „beletompultunk”, válasszunk olykor más útvonalat, vigyünk valami újdonságot a megszokásba, hogy ezáltal a figyelmünk is felfrissüljön.

És persze az aranyszabály: mindig lássunk és látszódjunk! 

 

hivis_1.jpg

 

(A képek forrása: http://0.tqn.com/d/motorcycles/1/0/_/G/-/-/08ApriliaSportCity_action.jpg

www.tesztmotor.hu

http://www.motorcyclenews.com/upload/260418/images/Rider-training-Kawasaki.jpg)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://motorosfamily.blog.hu/api/trackback/id/tr626118953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

x1278 2014.05.08. 14:40:56

Igaz ez a tőlünk jobbra eső sávra is, mert bár ott nem szabadna, hogy bárki megelőzzön minket, a való életben mégis sokszor előfordul.

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

DRacsi 2014.05.08. 14:41:03

27 éve nyomom a városban, de amikor hátrafordultam mindig ráfutás lett belőle......
soha NE fordulj hátra! Mindkét tükröt folyamatosan figyeld és mindig pontosan tudd , hogy a melletted lévő autók hol vannak!
Ezt egyébként rutinszerűen kell érezni.
A másik motoros holléte a legnagyobb kérdés. Ő is vadul kerülget és lehetetlen kiszámítani , hogy mi a következő lépése.
Én vagy egy gyors váltással előrébb megyek, hogy ne legyen közel, vagy okos enged alapon lemaradok pár autót.
5 másodperc belefér ez érkezésembe.
A minap kellő távolságot tartva követtem egy kollégát, mikor a kanyarban két sávot sodródott vadul fékezve, mert nem merte dönteni a gépet.Majdnem letarolt.Persze észre se vette, hogy mit csinált....
Sajnos a 90 % nem érzi a motort , királykodik az egyenesben, emelgeti a kereket, de ahogy jön a kanyar mindjárt tele a naci. De dübörgő kipufogó meg menő motorosruha az kell.
Persze a vezetés technikai képzésre nem telik, mert elfogyott a pénz az optikai tuningolásra?
Üdv
B