A Motoros Family-ről

Közösség

Friss topikok

  • Kocsó: Egy oktatótól hallottam azt a tippet, hogy sötétben rendszeres időközönként érdemes rövidet dudáln... (2015.01.20. 09:53) Éjszakai motorozás
  • cartshee: Mióta "megnyitották" előttünk a buszsávokat, azóta csodálatos a városban robogni.. vannak sűrűbb s... (2014.07.14. 14:18) Miért is jó robogózni?
  • Kelly és a szexi dög: és ez az autóvezetésre is igaz... (2014.05.19. 13:40) Vezetés? Technika?
  • torró: Hát igen. Nincs biztosíték arra, ha motorra ülsz bármi történhet. De ez igaz mindenre.Furcsa dolgo... (2014.05.18. 17:08) Miből van a baj?
  • DRacsi: 27 éve nyomom a városban, de amikor hátrafordultam mindig ráfutás lett belőle...... soha NE fordul... (2014.05.08. 14:41) Jó tanácsok városi közlekedéshez - motorosoknak

Nagy utazás - Vietnámi divat

2016.11.23. 17:21 Motoros Family

Bár már messze a nyár, és a meleg hónapok kellemes menetszele helyett csípős hideg csap az arcunkba, a bolygó túl felén még javában tombol a forróság. Az európai motoros divattól eltérően az ázsiai kontinens valami egészen másféle vonalat képvisel. Rövid összeállításunkban bemutatjuk a legújabb kiegészítőket és megjelenéseket, kíváncsian várva véleményeteket!

Nektek melyik tetszik a legjobban?

 

  1. Ponytail

Íme egy speciális sisak nőknek, külön réssel a lófarok számára, a szivárvány minden színében!

 1_3.jpg

  1. Cover up

A helyi lakosok a rejtőzködés nagymesterei-vagy legalábbis azok akarnak lenni. Arcmaszkjaik valójában a baktériumok és levegő szűrésére vannak, de ugyan ki elégedne meg egy egyszerű, orvosi műtős álarccal, ha az ilyen is lehet?

 2_3.jpg

  1. Ain’t no sunshine…

És ha már az álcázásnál tartunk: a helyi lakosok alkalmazkodtak a folyamatos napsütéshez: még a szelesebb időkben is olyan erővel tűz a nap, hogy a vezetőknek muszáj beszereznie egy napszemüveget. Természetesen ezzel egészül ki a tökéletes álca!

 3_2.jpg

 

+ 1 Rövid szoknyák és nadrágok- avagy mit NE viselj, mindegy hol jársz!

A filmeken dögösnek tűnhet. A diáklányoknak talán jól áll sétálás közben. De a valóságban inkább gondolj bele, mi védi a lábadat az esetleges baj bekövetkeztekor. A menetszél hatásairól nem is beszélve…

 

 

Szólj hozzá!

"Isten útjai kifürkészhetetlenek"

2016.11.17. 12:10 Motoros Family

Legalábbis ezt hirdeti a mondás. Sokszor használják ezt átvitt értelemben, de vajon mire asszociálhatunk a konkrét jelentés kapcsán? A történelem során számos olyan útszakasz, autópálya született, melyek múltja és legendája generációról-generációra öröklődik a szenvedélyes utazók családjában.

A mostani bejegyzésünkben ezekből gyűjtöttünk össze nektek egy csokorra valót, tesztelve, hogy valóban annyira kifürkészhetetlenek-e!

  1. A 66-os út

A Route 66, vagyis a 66-os út az Egyesült Államok és egyben a világ leghíresebb országútja. A 66-os országút építése 1926. november 11-én kezdődött azzal a céllal, hogy összekösse a keleti és a nyugati országrészeket. A csak kétirányú forgalomra alkalmas útvonal teljes egésze, vagyis a Chicago – Los Angeles szakasz mindössze 11 év alatt épült meg. 1938-ban már át is adták a forgalomnak.  Az államközi autópályák megjelenése miatt a ’60-as évektől csökkent a forgalma, innentől nevezik a „Veteránok útjának”.

1_2.jpg

 

  1. Lombard Street

A Hyde és Leavenworth Street között, San Franciscoban található a Lombard Street, melyet a világ legkanyargósabb utcájának tartanak. A Lombard Streeten 8 hajtűkanyart alakítottak ki, hogy csökkentsék a hegy természetes emelkedését. A sebességhatár ezen a szakaszon 8 km/óra. A szintén San Franciscoban található Vermont Street és a burlingtoni Snake Alley Iowaban szintén híresek kanyarulataikról.

2_2.jpg

  1. Orchard út

Az Orchard Road Szingapúr legfontosabb bevásárló utcája, melyet a helyiek is gyakran látogatnak, de a turisták számára is az elsőszámú látnivalók közé tartozik. Nevét azokról a gyümölcsösökről kapta, melyekhez vezet. Az Orchard Road mentén üzletek, éttermek, kávézók, hotelek és nightclubok sorakoznak. Itt található a szingapúri elnöki rezidencia, az Istana is. Karácsonykor az egész utcát kidíszítik, a pálmafákra rénszarvasokat és havas mézeskalács házakat ültetnek.

 3_1.jpg

 

  1. Stip sugárút

A szerencsejátékosok földi Paradicsoma a Nevada sivatagos vidékének déli részén fekvő Las Vegas. Az egész városban mindenütt találunk kaszinókat, de a Las Vegas Boulevard egyik részén, a Stripen találjuk a legtöbbet.

4_2.jpg

  1. Champs-Elysées

Számos mozijával, kávézóival, luxusüzleteivel és vadgesztenye fáival a Champs-Élysées egyike a leghíresebb utcáknak Párizsban és Franciaországban. Az elegáns és széles sugárút Párizs elsőszámú bevásárló utcájaként a Place de la Concorde-tól az Arc de Triomphe-ig halad.  Felső szakaszát leginkább hivatalok és a helyi lakosok foglalják el. 1975 óta a Tour de France utolsó szakasza hagyományosan a Champs-Élysées-n végződik, a versenyzők 6-8 kört tesznek oda-vissza a sugárúton.

 5_1.jpg

+1 Silvretta-Hochalpenstraße- Ínyenceknek

Tirolt és Vorarlberget köti össze, a montafoni hegyi világon átvezető út, mely 22,3 km hosszú és 34 hajtűkanyarral köti össze Montafont a Paznaun-völgyben található Galtürrel. Ez a legkedveltebb és leggyakrabban autózott hegyi út Ausztriában, évente 400.000 turista keresi fel. A hágón található a Sivretta Stausee, amely a legmagasabban fekvő hajózható tó Európában. Az alpesi utat a motorosok is kedvelik, és több oldtimer versenyt és kerékpárversenyt is rendeznek itt.

6_1.jpg

Források: erdekesvilag.hu  latvanyossagok.hu

Szólj hozzá!

Ne csak lásd, vedd is észre!

2016.10.28. 16:31 Motoros Family

Lassan itt a november és egyre közelebb kerülünk a hűvös időhöz.  A csúszós utak és hosszútávon kialakuló ködfoltok gyakorisága miatt különös figyelmet kell fordítanunk a biztonságos közlekedésre, és a baleset megelőzés fontosságára.

del-rio-carichoff-sacramento-personal-injury-law-firm.jpg

Mostani bejegyzésünkben összegyűjtöttünk nektek pár videót, melyek feladata, hogy felhívja a figyelmet a vezetők közötti kölcsönös tisztelet és odafigyelés fontosságára, mert ez a két dolog elengedhetetlen a hidegbe forduló évszakokban. 

Íme egy reklám, amiben a motoros nem több, mint egy közlekedő, még ha sérülékenyebb is, mint az átlag. „Tartsd szemmel a motorost”- hirdeti a kisfilm üzenetét frappáns, tömör módon, mindössze fél percben. Ezen felül külön felhívja a figyelmet arra, hogy a motorosnak és az autósnak egyaránt tiszteletet kell mutatnia a másik irányába, hiszen mindketten átlagemberek, jogosítvánnyal a kezükben, csak épp eltérő kerékszámon haladnak az utakon.

A „Look twice - save a life” mozgalom Amerikából indult, de népszerűsége újabb és újabb kontinensekre ível át. A mozgalom tagjainak csupán annyit kell tenniük, hogy feltöltik videójukat valamelyik videó megosztó portálra, és megjelölik a fent említett szlogent ( Nézz körbe kétszer, ments egy életet!). A mozgalom lényege, hogy kevesebb karambol legyen az utakon, a már megtörtént és nyilvánosan bemutatott balesetekből levont tanulság következtében.  

Válogatásunkból nem maradhat ki az igazi retró sem. A „Think once, think twice, think bike!” kampány a ’60-as évek végén indult Amerikában. Elsődleges célja volt az autósok és motorosok közti ellentétek feloldása, az eltérő járművek és azok vezetésének, közlekedésének megismertetése a két oldallal, valamint ezek helytelen használatának következményeire való felhívás.

A kisfilm ugyan az 1970-es években készült, de üzenete ugyanolyan világos és fontos a mai napokban is: az utakon közlekedőknek egyformán kell figyelmet fordítaniuk egymásra, legyenek kettő vagy négykeréken.

 

Reméljük, hogy a válogatásunk segítségével ti is kicsit másképp tekintetek majd a „kollégákra”. 

Linkek: Youtube.com

 

Szólj hozzá!

A Harley-Davidson legnagyobb riválisa: az Indian Motorcycle

2016.10.08. 12:36 Motoros Family

Mióta a Polaris bekebelezte az Indian Motorcycle-t 2011-ben, a Minnesota-beli cég keményen dolgozott azon, hogy újraélessze az Indian Motorcycle-t, amely még 1901-ben született.

Úgy néz ki, sikerült is nekik! Mai bejegyzésünkben bemutatjuk nektek a Springfieldet, a vállalat egyik legújabb modelljét. Ez egy igazi túrázó motor, amin akár két ember is kényelmesen elférhet.

 
first-up-is-the-springfield-named-for-the-massachusetts-town-where-indian-was-founded-this-is-a-throwback-classic-touring-motorcycle-intended-to-carry-one-or-two-riders-on-a-serious-road-trip.jpg

Impozáns lámpák

 this-is-a-familiar-setup-for-the-windscreen-headlights-and-turn-signals-but-wow--check-out-all-that-chrome-the-screen-can-be-quickly-removed-by-the-way.jpg

Magával ragadó design

 heres-what-the-rider-sees-a-big-tourercruiser-like-this-is-ridden-upright-with-feet-forward.jpg

Elég minimalista, de nekünk nagyon bejön!

 pretty-minimalist-actually.jpg 

Van egy antik kinézetű sebességmérő egy digitális kijelzővel, ami további hasznos információkat is jelez, úgy, mint az időt, megtett kilométert, környezeti levegő hőmérsékletét, illetve a jármű meghibásodását. A motor tempomattal is rendelkezik, ami kényelmes megoldást nyújthat hosszú túrákon.

Szépen varrott ülése kiemelkedően komfortossá teszi a motort. Ráadásul ketten is kényelmesen elférnek rajta!

 and-there-are-two-of-em-the-passenger-also-gets-a-set-of-flip-down-footrests.jpg

Ez az egyedi, indián fejet ábrázoló motorháztető-díszt külön világítással látták el. Így azt bekapcsolva még különlegesebbé tehetjük a motor megjelenését.

 this-war-bonnet-ornament-lights-up-and-projects-from-the-front-wheel-fairing.jpg

A képek forrása: Business Insider

Szólj hozzá!

Címkék: motor design ősz indian harley davidson minimalista motoros túra instagram robog motorosfamily

Tiltólistás motorfelszerelések

2016.08.10. 15:30 Motoros Family

Bár napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk a biztonságos közlekedésre, rengeteg motorost látni nap mint nap az utakon, akik az elővigyázatosság helyett a vagány megjelenést választja. Összeszedtünk pár tiltólistás motorfelszerelést, ami bár hivatalosan nem tiltanak a magyar törvények, mi mégis inkább óva intünk tőle mindenkit.

Nyitott bukósisak

A nyitott bukók melletti érvek szinte mind arról szólnak, hogy a viselője mennyire szereti az arcán érezni a szellő kellemes simogatását. Ám ha a szelet ilyen formában érzi a viseló az arcán, ugyan ilyen kellemesnek tartja majd a nagyobb rovarokat, felverődő kavicsokat is? Arról pedig már ne is beszéljünk, hogy egy esés esetén a nyitott bukók védelme töredéke a zárt bukókéhoz. Bár árban és megjelenésben tagadhatatlanul élenjáróak, mi inkább a biztonságra szavazunk.

nyitott_buko.jpg
A színes az új fekete

Tudjuk, hogy a fekete vagány és elég jól kombinálható ruhadarab, ha már a megjelenésnél tartunk, de igyekezzünk minden esetben színes, jól látható ruhát választani ezzel is felhívni a közlekedésben részt vevők figyelmét önmagunkra. Igyekezz úgy 9sszeválogatni motoros szettedet, hogy az rossz látási körülmények között, esős időben és éjszaka is jól látható legyél a motoron, illetve arról leszállva is.

fekete_ruhazat.jpg
Zárt lábbeli

Bár nem szabályozzák, az a legkevesebb, hogy protektoros cipőt, bakancsot vagy csizmát keresel magadnak, olyan kialakítással, hogy a hajlított térd miatt esetleg felcsúszó nadrág is mindvégig takarja a szárát. Sokáig a motoros vizsgán is előírás volt az olyan cipők viselése amikből nem látszik ki a boka, lábszár. Ez már csak azért is hasznos, mert elkerülhetjük vele az egyéb megfázásokat, beázást és sok védelmi funkciókat is kiküszöbölhetünk vele.

rossz_cipo.jpg
Strand szerkó

Szerencsére egyre kevesebb motoroson látni, a robogósok pedig csak az első esésig vagánykodnak strandra igyekvő amerikai szörfös tini outfitben. A nyári meleg nagyon sok veszélyt jelent már önmagában is, az egyik legnagyobb számban előforduló jelenség pedig, hogy a vezetők a forróság hatására sokkal ingerültebbek, bágyadtabbak és figyelmetlenebbek lesznek, ne emeljük a tétet még pluszban azzal is, hogy rövid gatyában és standpapucsban motorozgatunk mellettük. Ha már nagyon nem bírjátok a hőséget, egy protektor akkor is kötelező. Szerintünk.

Egy számmal nagyobb, maradhat?

Röviden: nem! A motoros ruházat, a biztonsági felszerelések, bukó, protektor stb. lényege pontosan az, hogy eséskor óriási erők hatnak rá, ami csak akkor tud funkciójában megfelelően működni, ha a testrész, aminek védelmére vásároltuk, tökéletesen passzol az eszközbe. Fontos körültekintően megválasztani a megfelelő méretű biztonsági felszereléseket, hiszen ha rosszat választunk, vagy rosszul használjuk őket, pl. bukósisak rossz méretcsatolása, pont az ellenkező hatást fogjuk elérni velük egy eséskor. Természetesen ez ugyanúgy vonatkozik a mögöttünk ülő utasunkra is.

Összefoglalva tehát csak javasolni tudjuk, hogy a biztonságos közlekedés elengedhetetlen elemei kellene, hogy legyenek a fent felsorolt dolgok. Ha pedig a törvény hivatalosan meg is engedi ezek használatát, legyünk körültekintőek és saját védelmünk érdekben használjuk az okos megoldásokat.

képek: pinterest.com 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A 8 legjobb old-school motoros bukósisak

2016.07.15. 00:23 Motoros Family

Ha motoros kiegészítőkről van szó, szerintem egyet értünk, hogy vásárolni nem csak a hölgyeknek öröm. A gyönyörű, reneszánszukat élő bukósisak trendek közül pedig talán a legérdekesebbek, a vintage darabok, amelyek már első ránézésre is magukkal hordozzák a régi idők motoros élményeit. Íme a legmenőbb darabok, amiket mi is szívesen a fejünkre kapnánk.

1. Ha imádod, hogy az arcodba csap a szél, de a zajt nem bírod elviselni, ezt a szépséget Neked találták ki. Az RJ Platinum R -nek kivehető üvege és nagyszerű szellőztető rendszere van, nem mellesleg pedig nagyon vagány egy darab.
1_1.jpg

2. Torc Racing T5o Uniun Jack : Vékony kialakítás, retro stílusú festés és puha velúr bélés, ami elvezeti a nedvességet. Főnyeremény.
2.jpg

3. Ha szereted a katonaság inspirálta kiegészítőket, akkor ezt imádni fogod. A Premier Jet Vintage tökéletes matt, katonai zöld festéke és nagy csillagot prezentál a bukóján. A megjelenésénél már csak a visszahúzható napellenző és a mindössze 9oo grammos sólya teszi ellenállhatatlanná.
3.jpg

4. Az RSD Viva-ba van szerelve egy mosható antibakteriális bélés és légbeszívókák. Nem mellesleg pedig szerintünk az egyik legjobb retro desginal rendelkezik, természetesen modern kivitelben.
4_1.jpg

5. Biltwell Gringo S, vissza a 7o-es évekbe. A sisakon kézzel festett csíkok, benne pedig kézzel varrott steppelt bélés található. A kényelmet egy speciális áll pad növeli, ami még ellenállhatatlanabbá teszi a bukósisakot.
5.jpg

6. A Tachibana GT -750 Grand Prix-et ajánljuk minden olyan bukó rajongónak, aki imádta a Bell Star II.-t. Abszolút lenyűgöző színhasználat, matt fehér felső résszel. Ha valaki talál Európában csörögjön ránk, mert mi sajnos egyelőre csak az államokban láttunk hasonlót.
6.jpg

7. Ez a kissé Mad Max-es bukó a matt fekete kompozit külső rétegével csökkenti az arcunkba csapódó szelet és védi a koponyánkat. Az állítható áll tartó pedig általános pánik hangulatot kelt majd az utakon. Bűnüldözésre fel!
7.jpg

8. A legletisztultabb tervezésű bukó díját pedig a Gmax GM65 kapja. Ha önmagában nem nyerte volna el elsőre a tetszésedet a matt fekete retro bukó, az UV4oo árnyékolójától, ami egy pillanat alatt könnyen lepattintható és a minden időjárási körülményekhez alkalmazkodó Coolmax bélésére biztosan nem tudsz majd nekem mondani. Ha ez mind nem lenne elég, egy belső kommunikátori rendszer segít a csoportos, bandázós túrák kivitelezésében.
8.jpg

A lista persze szinte végtelek, hiszen nap mind nap jönnek ki újabbnál újabb, utazási élményt javító, bukókkal, amik persze a régi időket idézik külsőleg. Nincs is jobb egy szuper technológiás, kényelmes, mégis vagány megjelenésű kiegészítőnél. Azt hiszem erre mondják, hogy kombináld a kellemeset a hasznossal!

Szólj hozzá!

Így védd a motorod utazás közben!

2016.06.15. 16:22 Motoros Family

Lophatatlan motor sajnos még nem létezik. Azonban van pár trükk és praktika, amivel megnehezíthetjük azok dolgát, akik a mi motorunkra vetetettek szemet.

Mikor külföldre utazunk olyan túrákra, ahol még sosem jártunk, sokakban felmerül a kérdés, vajon lesz e a panzióban, motelben garázs? Vajon ott hagyhatom e a járművet a hely előtt, vajon reggel mikor a kávémat szürcsöltetve kinézek az étterem ablakán, ott lesz e a motorom? Ezeket a kérdéseket ismételgetve lehetnek aztán a kellemes pihenésből, ágyban forgolódó éjszakák. Azonban íme pár tipp, hogy kellemesebben teljen az út és nyugodtabban hajthassuk álomra a fejünket.


Mindig szem előtt

A lehetőségekhez mérten próbáljuk meg motorunkat mindig szem előtt tartani. Akár egy gyors ebéd erejéig, akár egész éjszakára hagyjuk kültéren járgányunkat, lehetőségekhez mérten mindig legyen egy pillantásnyi távolságban.

Esetleg, ha megoldható a hely portását, az éjjeli őrt kérjük meg, hogy néha pillantson rá a járgányokra. Természetesen tőlük sem várható el, hogy az egész éjszakát a motorok mellett töltsék, de sosem lehet tudni, hogy éppen milyen tényező fog hozzájárulni ahhoz, hogy megvédjük kedvenceinket.

kep1_1.jpg


Motorospanzió garázzsal

A legegyszerűbb és egyben szinte már-már a legbiztonságosabb, ha olyan panziót, motelt választunk, ahol mélygarázs is van. Így aztán ha oda tesszük a kétkerekűt és még pluszban a lakatot is ráhelyezzük, nyugodtan alhatunk, hiszen a legtöbb ilyen hely erős visszatartó erő a tolvajok számára.

A tolvajnak ilyenkor nem csak a garázs zárt és jó esetben riasztóval ellátott kapuján kell átverekednie magát, de ezeken a helyeken általában 0-24-es kamerarendszer is működik, ami elég nagy visszatartó erő az elkövetőknél.

Egyetlen hátránya ezeknek a garázsos moteleknek, hogy jóval magasabb napi díjakat kérnek el a kétkerekűek őrzéséért, cserébe azonban nyugodtan pihenhetünk éjszaka. Valamit, valamiért, szerintünk a nyugalmunk megéri ezt a befektetést.

2_1.jpg


Fizikai védelem

Bár a tárcsazár, lánc és a lakat közel sem pehelysúlyú, megéri magunkkal vinnünk az utakra. Ez az elsődleges védelem, mellyel kültéren is megóvhatjuk motorunkat. Érdemes kiszemelni a panziónk közelében egy olyan tárgyat, mely mozdíthatatlannak tűnik és ahhoz rögzíteni a gépet.

Mivel ilyenkor a kétkerekű a szabadban van, sajnos ez lesz a legelső hely, ahol nagy valószínűséggel a tolvajok kiszemelik maguknak. Bár az előbb felsorolt fizikai védelmek sajnos nem kiiktathatatlanok, együttesen nagyobb védelmet jelentenek. Ezek eltávolításához több energia és nagy erőfeszítések kellenek, ilyenkor pedig az elkövetők inkább megfutamodnak, sem minthogy kockáztassák a lebukást.

kep3_1.jpg


Riasztók és nyomkövetők

Akár belföldön, akár külföldön járunk a GSM- és GPS- alapú riasztók jó barátaink lehetnek. A nyomkövetők már havi pár ezer forintért beüzemelhetőek és azonnal riasztanak ha a kétkerekűt emelik, tolják vagy megpróbálják beindítani. Kérdés persze ilyenkor, hogy ha riaszt, mi a következő lépés. Természetesen semmi esetre sem az, hogy egymagunk szembeszálljunk egy tolvaj bandával.

Minden előbb felsorolt módszer leginkább a tolvajok dolgának megnehezítését szolgálja. A védelem valódi célja a megzavarás, hiszen sokszor ez éppen elegendő ahhoz, hogy a bűnöző megfutamodjon. Próbáljunk megtenni minden tőlünk telhetőt, hogy motorunkat a legnagyobb biztonságban tudjuk és a túra kellemes pihenés legyen mindannyiunk számára. Ne csak saját, hanem egymás járművére is figyeljünk. Ha tehetjük őrzött parkolóba parkoljunk, ha pedig nincs erre lehetőségünk, akkor motorunk mindig legyen szem előtt és a lehető legtöbb fizikai védelemmel lássuk el, hogy a bűnözőknek minél nehezebb dolga legyen.

Szólj hozzá!

Tavaszi veszélyforrások

2016.02.25. 12:59 Motoros Family

Az első tavaszi napsugarak szívet melengető hívására minden évben motorosok sokasága rajzik ki az utakra. A hosszú, hideg tél után nagyon jól esik újra a nyeregbe pattanni, ám van pár dolog, amire ilyenkor különösen ajánlott figyelni.

Először is a motorkerékpárt kell „gatyába rázni”, hiszen ha a technikával gond van, az neked is bajt okozhat. Ha előrelátó voltál, tisztán raktad el a téli pihenőre, ennek ellenére nem árt, ha egy alapos takarítással kezdesz. Ellenőrizd a gumiabroncsokat, fújd fel a megfelelő nyomásra. Ellenőrizd a féktárcsákat és a fékbetéteket, valamint a lánc állapotát is: csutakold le, ha lóg, állítsd be, és fúj be láncspray-vel. Fordíts figyelmet a kormánycsapágyakra, az esetlegesen hiányzó csavarok, alkatrészek ellenőrzésére, valamint az elektromos berendezéseket is vizsgáld meg, az akkumulátort is beleértve. Ha szükséges, pótold a folyadékokat, mint például a motorolaj, fékfolyadék, hűtőfolyadék. Ha úgy érzed, nem szívesen végzed el mindezt magad, vidd szervizbe a paripát, hogy tökéletes állapotban lévő géppel vághass neki a szezonnak.

dalton-dakar-bike-mist-forks-allan-karl-710x375-710x375.jpg

Ha mindezek megvannak, és újra motorra ülsz, tartsd szem előtt, hogy - mivel valószínűleg hónapok óta nem motoroztál - elszoktál a vezetéstől. Hagyj magadnak idő arra, hogy visszarázódj. Gyakorolj, hogy újra eggyé válj a motoroddal, ha teheted, menj el egy vezetéstechnikai tréningre. Ilyenkor még nem feltétlenül szerencsés hosszabb túrákra indulni, eleinte elégedj meg rövidebb gurulásokkal.

Bár a levegő kellemesnek hat a téli mínuszok után, relatíve még hideg van. A végtagjaink könnyebben elgémberednek ilyenkor, vacogva a kezelőszervek működtetése is nehézkesebb, és a reakcióidőnk is lelassul. Az aszfalt hőmérséklete közel sem ideális még ilyenkor, hiszen a nap nem tudja azt kellően felmelegíteni. A tapadás így jóval kisebb, ezért ilyenkor még bánj óvatosan a gázzal. A csapadék is gyakoribb tavasszal, és könnyen lehet, hogy ami könnyed záporként indul, az havas esőbe vagy ónos esőbe torkollik. Ez a csapadék ráadásul elegyedik az olajfoltokkal, a kosszal és a sárral, csúszóssá téve az utat.

Ráadásul a fagyok, esők hatására az utak minősége is jelentősen leromlott. Kátyúk, repedések alakultak ki, amik kárt tehetnek a motorkerékpár futóművében, rosszabb esetben szép nagyot eshetsz miattuk, ráadásul a sós felszórás sem a gumiabroncs barátja.

Az egyik legnagyobb veszélyforrás pedig maga az emberi tényező: az autósok a téli hónapokban elszoktak a motorosok jelenlététől. Míg nyáron általános dolog a kétkerekűek közlekedése, ilyenkor szinte nem is számítanak ránk, ezért akarva-akaratlanul rossz manővereket tehetnek, eléd fordulhatnak. Figyelj te helyettük is!

motorbike-trips.jpg

Egyelőre tehát csak óvatosan. Ilyenkor még nem a száguldás a cél, hanem a józan, visszaszoktató közlekedés, így mire igazán jó idő lesz, már biztonsággal gyűjtheted a kilométereket.

Képek forrása: http://www.worldrider.com; flipsideadventuretravel.com

Szólj hozzá!

Címkék: biztonság motoros túra robog motorosfamily

Kis Viktória és a motorozás

2015.08.04. 13:59 Motoros Family

_dsd4704.jpg

 A MOL Motoros Family egyetlen női nagykövetével, Kis Viktóriával készítettünk egy rövid interjút, amelyben a motorozás iránti szeretetéről kérdeztük:

  1. Mikor kezdtél el a motorozás iránt érdeklődni? Kinek a hatására?

Nem motoros családba születtem, így a versenyzők átlagával ellentétben én későn kóstoltam bele ebbe a sportba. Na persze előtte közlekedtem robogóval, és egy 250cc-s váltós motorral is.

Bátyám szerettette meg velem a motorozást, bár az is igaz, nem kellett sokat unszolni, sőt! 13 évesen kaptam szüleimtől az első robogóm, ami a mai napig otthon áll a garázsban. 16 évesen váltottam a 250cc-s gépre, majd 18 évesen csöppentem a motorversenyzés világába egy 1000cc-s Kawasaki nyergében. Azelőtt csak, mint közlekedési eszköz volt számomra, azóta a gyorsasági motorsport az életem. 

  1. Mit jelent számodra a motorozás?

Idestova 5 éve a motorozás körül forog az életem. Előtte is oda meg vissza voltam érte, de akkoriban a lovakra voltam fókuszálva, mivel 8 évig versenyszerűen díj ugrattam. Aztán összetereltem a ménest, és gyorsasági versenyzésre adtam a fejem - és milyen jó, hogy így történt! Azóta gyakorlatilag 24/7, 0-24 ezzel foglalatoskodom. A motorozás az életem. Rengeteg áldozattal jár, időt, energiát, kapcsolatokat nem kímélve hajtok az álmaim elérése felé. Szokták mondani, hogy adrenalin függő vagyok. Van benne valami. Ezt a versenyzésben élem ki.

Nehéz szavakba önteni, mit is jelent pontosan. Olyan érzéseket, élményeket ad, amit ez idáig sehol máshol nem találtam meg. Szabadnak érzem magam, ahol a saját korlátaimat feszegethetem, 150%-on pörögve, mivel tökéletes összpontosításra, precízen összehangolt munkára van szükség a pályán. Ahogy lehajtom, a plexit megszűnik a külvilág, nincs más csak a motor, és én. Nem számít semmi más, csak a verseny, és, hogy körről-körre jobban teljesítsek. Ott lehetek igazán önmagam.

  1. Mit tanácsolnál a mai fiataloknak a motorozással kapcsolatosan?

Megfelelő védőfelszerelés, és ne az utcán feszegessék a határaikat! Magamból kiindulva tudom, hogy milyen nehéz a közúti szabályoknak megfelelően közlekedni, könnyen elkapja a gépszíj az embert, és sajnos hamar megvan a baj. Én nem motorozom utcán (illetve minimalizáltam), azóta, hogy egy kedves baráton-önhibáján kívül hagyott itt minket. Köszönöm, ebből én nem kérek.

Mindig mondtam, hogy ha tehetném, én a jogosítvány megszerzéséhez az árba beleépítenék egy vezetéstechnikai tanfolyamot. Akinek van rá lehetősége, mindenképp vegyen részt egy ilyen tréningen, mert az "öreg" motorosok is gyakran meglepődnek milyen feladatok elé állítják őket, amiket igazából megfelelő technikával gyerekjáték kivitelezni. Életet menthet a közúton. És az ég szerelmére! Vigyázzanak magukra! 

 

Szólj hozzá!

Nők a motorozás történetében

2015.04.10. 16:36 Motoros Family

A hölgyek tulajdonképpen ugyanolyan régóta motoroznak, mint a férfiak, és sosem voltak kevésbé merészek és bevállalósak, mint az erősebb nem tagjai.

Az 1800-as évek végén, 1900-as évek elején, az első motorkerékpárok megjelenésekor – amik alig voltak többek, mint motorral rendelkező biciklik – Amerikában nem szórakozási, hanem egyszerűen közlekedési eszköz volt ez, a családok anyagi okokból ezt vásárolták autó helyett (lényeges különbség volt a kettő ára között). Így akkor egyáltalán nem volt meglepő egy női vezető látványa.  

1909-ben például egy Harley-Davidson motorkerékpár 325 dollárba került, egy olcsónak számító Ford T-modell pedig pedig 850 dollárba. Vagy mondhatnánk úgy is, ez utóbbi ára egy évi fizetéssel volt egyenlő. Azonban a sorozatgyártás fellendülésével a T-modell ára 1915-re majdnem felére, 440 dollárra csökkent, így sokaknak elérhető közelségbe került. 1927-re ezt tovább (380 dollárra) csökkent. Végül egyre több és több autót adtak el, és egyre kevesebb motorkerékpárt.

Innentől kezdve a használat minősége és célja is megváltozott, a gépeket immár inkább hobbicélra, főleg férfiak vásárolták.   

Mégis, az első női pilóták is ekkoriban tették le névjegyünket a motorozás történetében, úgy mint Augusta és Adeline Van Buren, Theresa Wallach és Bessie Stringfield.

theresa-wallach.jpg

A Van Buren testvérek voltak az elsők, akik parttól partig beutazták Amerikát Indian Power Plus paripájuk nyergében 1916-ban. Emellett ők voltak az első nők, akik feljutottak a csúcsra a Pikes Peak-en, még ugyanebben az évben.

Az 1930-’40-es években az angol Theresa Wallach motorversenyeken való részvételével és hosszú távú utazásaival vált ismertté, emellett pedig motoros küldöncként szolgált a brit hadseregben a II. világháború alatt.

Az afroamerikai Bessie Stringfield – ugyanebben az időszakban – nyolc tereptúrát motorozott végig egyedül, és bejárta kétkerekűjén az Egyesült Államok dél-keleti részét is, ami akkoriban korántsem volt veszélytelen.

Dot Robinson nem csupán motorozott, de versenyzett is az 1930-as, ’40-es, ’50-es években, eljutva egészen az AMA enduró bajnoki címig. Tulajdonképpen ő volt az, aki ajtót nyitott a hölgyeknek a szervezett motorversenyek világába.

dot_robinson.jpg      

A II. világháborút követően pedig még több nőt magával ragadott a motorozás. Margaret Wilson egy közülük – ő több mint 550 000 mérföldet tett meg kétkerekűén, bebizonyítva, hogy a nők is ugyanolyan szenvedéllyel tudják művelni ezt a sportot, mint a férfiak.   

Az újabb korszakból Debbie Ewans a triálversenyeken való részvételével számított úttörőnek, az 1970-es évek végén sikeresen szerepelt az ilyen megmérettetéseken.

Ők azok a nők tehát, akik jelentősen hozzájárultak a motorozás történelméhez, kiérdemelve ezzel egy-egy helyet a Motorozás Hírességeinek Csarnokában (Motorcycle Hall of Fame).

Természetesen ma is sok olyan hölgy van, akit jogosan tekinthetünk méltó utódjaiknak, említhetjük például Ashley Fiolek-et, aki a motokrossz szakágban ért el szép sikereket. A leányzó – aki még most is csak 24 éves - 7 évesen kezdett motorozni, 2008-ban, rögtön az első újonc évében elnyerte az első helyet a női motokrossz bajnokságban, 2009-ben pedig a Honda csapat gyári pilótája lett. De ami igazán figyelemre méltó az ő történetében, hogy Ashley siket.

ashleyfiolek.jpg

De itt van még Leslie Porterfield is, akinek nevéhez három szárazföldi sebességrekord fűződik, és tagja a híres Bonneville-i „200 mérföld/órások klubjának”. 2008-ban nevezték az AMA Év női motorversenyzője címére.

Sarah Lezito-ban és Chesca Miles-ban nem csak az a közös, hogy mindketten elbűvölő fiatal hölgyek, de mindketten a stunt műfajában jeleskednek, férfiakat megszégyenítően bravúros ügyességgel kezelve a gépeiket.

Az utcai versenyek, az ír sorozat és a Man szigeti TT a világ legkeményebb megmérettetései között vannak, még az erősebbik nemnek is óriási kihívás, mégis, itt is akad egy-egy hölgy. Maria Costello 1997-ben kezdte pályafutását a Honda CB500 kupában, majd olyannyira belejött, hogy ma már az ő nevéhez fűződik a női körrekord a Man TT-n.

A mindössze 21 éves Jane Daniels az enduró szakág csillaga, a Husqvarna támogatottja, számos eredményéből kiemelendő a női enduró világkupa második helyezése.

Laia Sanz neve most már alighanem az egész világnak ismerősen cseng – a 2015-ös Dakar ralin a Honda színeiben versenyző hölgy az elismerésre méltó összetett 9. helyet szerezte meg.

laia-sanz-dakar-2015-1.jpg

Végül, hogy egy kicsit haza is beszéljünk – joggal – említsük meg a tehetséges Kis Viktóriát, aki nem csak idehaza halmoz sikert sikerre, de nemzetközi porondon is helyt áll – nem is akárhogyan! Neki köszönhetően már Ázsiában is ismerősen cseng a magyar himnusz, hiszen a Losail Ázsia Bajnokságban már korábban is több futamgyőzelemmel büszkélkedhetett, nemrég pedig megszerezte a bajnoki címet is.   

Minden korábbinál több hölgy választja a két kereket, és egy biztos, minden motoros nő – legyen szó a legelőször nyeregbe pattanó újonctól korunk csillagaiig – tovább színesíti és gazdagítja ezt a csodálatos világot.   

 

Szólj hozzá!